БИТКАТА ЗА БАЛКАНИТЕ

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Скъпи приятели, в настоящата страница ще публикуваме отговори на въпросите, които вие – играчите на „Битката за Балканите“, задавате към нас по отношение на играта.

При съставянето на книжката с правилата се стремяхме да дадем максимално точни и конкретни насоки за игра, но въпреки това правим тази секция за ваше улеснение.

СВАЛЕТЕ ПРАВИЛАТА НА ИГРАТА ТУК

ПОРЪЧАЙТЕ ИГРАТА ТУК

 

Преди да се запознаете с често задаваните въпроси и отговори, ви съветваме да изгледате пълното ръководство за игра, заснето от Александър Торофиев

Общи въпроси за играта

Въпрос:  Какво е приблизителното време, за което протича една Стандартна игра?

Отговор: Между 60 и 180 минути.

Въпрос: Има ли някакво значение какъв сезон е в играта?

Отговор: Сезоните служат единствено за следене на ходовете в рунда.

Въпрос: Злато само с изиграване на „Добив“ ли се печели?

Отговор: Заповед „Добив“ е основният начин за печелене на злато, но има карти, които дават възможност на играчите да печелят такова и при други обстоятелства (посочени на самите карти).

Въпроси за заповедите

Въпрос: Може ли да се наемат войски в територия, в която вече имам такива?

Отговор: Да, ако войските в територията не са наети в този ход.

Въпрос:  Само една армия ли се мести при заповед „Настъпление“?

Отговор: Могат да се местят всички армии, които стоят на не повече от две територии от целевата и нямат препятствие по пътя си.

Въпрос:  Суверенните царства, освен да ги завземеш, можеш ли само да ги подчиниш, чрез изиграване на стратегия или чрез друга механика, да ти станат васали?

Отговор: Не, няма опция за васализиране на нови суверенни територии.

Въпрос:  Ако играч иска да завладее съседна територия, която е свободна – то той просто стъпва с армия и си слага герб, нали?

Отговор: Ако играч навлезе в „свободна“ територия, се стига до битка с неутрален противник. Правилата за нея са описани на страница 13.

Въпроси за битките

Въпрос: Ако имаш Бойна тактика в ръката си, трябва да използваш нея, или е възможно да решиш да изтеглиш друга от тестето с Общи бойни тактики?

Отговор: Не е задължително да използвате Бойна тактика от ръката си – играчът има право да си я запази и да играе Обща бойна тактика.

Въпрос: Ако по време на битка искаш да се изтеглиш, но нямаш къде, губиш ли армиите си?

Отговор: Да, ако войската на загубилия няма къде да се изтегли, загива.

Въпрос:  При битка, в която нападателят печели, той губи ли част от армията си?

Отговор: При Игра за напреднали играч може да загуби войски, дори всичките си, даже и когато печели – зависи от сметката за атака и защита. При Стандартна е възможно финалният победител да загуби войски в някой от рундове, които се зачитат за унищожени, дори в крайна сметка играчът да победи. И в двата варианта на игра може да има загуби, причинени от карти.

Въпрос: При битка с друг играч за съседна територия трябва ли всеки да тегли карта от Стратегиите или играем с каквото имаме в ръка?

Отговор: Играете с картите в ръката си. Изключение е, ако нямате Бойни тактики в ръката или имате, но изберете да не ги играте – тогава играете от Общите такива.

Въпрос:  Колко карти можем да играем за един боен рунд?

Отговор: Може да играете колкото искате карти за началото на битка (маркирани с рог), но само една Бойна тактика на боен рунд (маркирана с кръстосани мечове). Няма ограничение и на броя карти за край на битка (маркирани с шатра).

Въпрос: Бойните тактики връщат ли се в ръката, когато се използва последната от тях? Какво става, ако играч няма Бойна тактика в ръката си?

Отговор: Бойните тактики на царствата са карти като останалите, нямат отделно тесте. Съвсем възможно е играч да не разполага с такива карти в ръка в началото на играта. Ако играч няма такава карта в битка е длъжен да играе най-горната карта от Общите бойни тактики, когато стигне до битка.

Въпрос: Ако царска армия е убита при бягство от битка поради липса на възможна територия за такова, получава ли противникът точки „Влияние“? Ами ако царската армия е убита чрез „Преврат“?

Отговор: Да, правилата за унищожена армия важат и унищожителят получава своят бонус.

Въпрос: При отстъпление, може ли част от армиите да се оттеглят на флотилии в различни морета? А ако няма свободна територия за бягство, която да се избере, могат ли все пак да се изтеглят по флотилии?

Отговор: Да, всяка флотилия в море, съседно на територията, в която се е провела битката, може да „спаси“ по една армия, отделно от стандартното бягство по суша.

Въпрос: При стандартна игра, когато защитник мести към нападната крепост, същите ли са правилата за движение като при заповед настъпление? Може ли да се ползва транспортиране на армии с флотилии?

Отговор: Да, възможностите и ограниченията са същите – само дистанцията (1 или 2) се определя от силата на крепостта.

Въпрос: Ако при правила за напреднали нападнат играч реши да излезе на полева битка, получава ли бонусите на крепостта, важащи при обсада?

Отговор: Не, полевата битка не е обсада и никакви ефекти, например този или от карти, важащи за крепостни битки и обсади, не важат.

Въпроси по картите

Въпрос:  Кога се теглят Царски карти?

Отговор: В началото на играта, във фаза „Разбор“(Стандартна игра) и при заповед „Развитие“ (Игра за напреднали).

Въпрос: Какво се случва, ако е изиграна „Варяжка стража“, но царската армия няма къде да се оттегли след битката по правилата за „Бягство“?

Отговор: Унищожена е, бягството е отделна стъпка, която идва след края на битката.

Въпрос: Когато „Суверен на Солун“ е в игра, може ли Латинската империя да се изтегля след битка в територия на Солун?

Отговор: Стандартно не. Но е възможно да играете и в такъв вариант, ако се разберете предварително, което ще подсили Латинската империя.

Въпрос: Имам ли право да крия броя на картите си в ръка от останалите играчи?

Отговор: Не, броят и видът на картите са известни на всички (доколкото се интересуват). Ако много държите и се разберете преди началото на играта, може да си ги криете.

Въпрос: „Война от разстояние“ (на Венеция) позволява ли наемането на елитни армии на флотилиите?

Отговор: Да, позволява наемането на „армии“, което е събирателно понятие за редовна, елитна и царска армия (но Венеция нямат „царска“).

Въпрос: „Война от разстояние“ (на Венеция): ако Венеция владее Далмация, може ли да наеме три флотилии в съседното ѝ море?

Отговор: Да, ефектът на картата е в добавка от стандартния, т.е. може да се наемат две флотилии от нея и една по стандартните правила за заповед „Въоръжение“.


Все още имате въпроси?

Свържете се с нас за повече информация.